Nový zákazník je mnohem dražší než stávající. Hledejte proto způsoby, jak si udržet současnou klientelu a budujte základnu věrných, vracejících se nakupujících. Nabízí se spousta možností, jak toho docílit a my vám prozradíme ty nejefektivnější.
Kvalitní produkty a služby na nejvyšší úrovni
I kdybyste překročili všechny následující tipy, tento první si nechte vytesat do kamene. Zní to jako klišé, ale pro mnoho podnikatelů to přesto není samozřejmé – alfou a omegou prozákaznického přístupu je poskytování špičkových služeb, případně prodej kvalitního zboží v odpovídajícím poměru ceny a kvality. Pokud zákazníky podceníte a nabídnete jim za jejich peníze méně, než očekávají, uvidíte je poprvé a naposled.
Získejte stoprocentní přehled o dění ve firmě
Chaotické podnikání je předurčeno k zániku. Pořiďte si proto systém CRM a udržujte si povědomí o všech probíhajících procesech. Aplikace vám umožní centralizaci všech důležitých dat, usnadní realizaci reklamních kampaní i komunikaci s ostatními členy týmu. Zároveň vám skvěle poslouží při vedení projektů. Ušetří vám spoustu času a pomůže zavést pevný řád, který je jedním z předpokladů úspěchu.
Naučte se se zákazníky komunikovat
Arogantní prodejci či poskytovatelé služeb si zákazníky nikdy neudrží, ani kdyby jim nabízeli nejnižší ceny a nejlepší produkty na trhu. Mějte na paměti, že se zákazníci při nakupování potřebují cítit dobře – rozhodně ne tak, že vás otravují. Kromě ochotného a slušného vystupování jim vyjděte vstříc např. zřízením on-line chatu přímo na webu či bezplatné zákaznické linky. Zaručeně to ocení.
Nabízejte více než konkurence
Seznamte se s termínem přidaná hodnota. Jakmile u vás zákazník najde něco, co mu konkurence neposkytne, máte vyhráno. Může se jednat o profesionální poradenství, věrnostní program i něco úplně neobvyklého.